“Z Kuşağının Çalışma Hayatından Beklentileri” Başlıklı Araştırmamız Tamamlandı.
BAU CO-OP ile işbirliğimiz kapsamında gerçekleştirdiğimiz ve Eğitim Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi ve proje başdanışmanımız Sayın Prof. Hatice Necla KELEŞ'in de değerli katkılarıyla, üzerinde birlikte çalıştığımız “Z Kuşağının Çalışma Hayatından Beklentileri” başlıklı araştırmamız tamamlanmıştır. Bu araştırma ile Z kuşağının çalışma hayatındaki görüşlerini ve beklentilerini keşfettik. Bahçeşehir Üniversitesi öğrencileri ve ATA Holding çalışanları arasında yapılan bu bilimsel çalışma, Z kuşağının iş dünyasında nasıl bir yer istediğini ortaya koyuyor.
Gençler slogana değil aksiyona bakıyor. Z kuşağı gençleri, çalışma hayatında değer görmek, fikirlerine saygı duyulmak ve iş ortamında iletişim dilinin yapıcı olmasını bekliyor. İş arkadaşlarıyla paylaşım ve arkadaşlık ilişkilerine önem veriyor, sosyal paylaşımların iş sonrasında da devam etmesini arzu ediyor.
Monotonluğu tehdit olarak görüyor. Z kuşağı çalışanları, iş yerinde profesyonel ve eğlenceli bir ortamı tercih ediyor. Monotonluğu reddederek, kurum içi projelerle girişimcilik ruhunu desteklemeyi hedefliyor. Birçoğu, iş deneyimi kazandıktan sonra kendi girişimlerini başlatmayı düşünüyor. Yurt dışında çalışma fırsatları, global firmalarda çalışma ve uluslararası deneyimler en büyük hedefleri arasında yer alıyor.
Gençler iş dünyasında maneviyata önem veriyor. Genç çalışanlar, iş değişikliklerinde yetenek savaşlarının etkili olduğunu belirtiyor. Ücretin önemli olduğunu kabul etmelerine rağmen, sadece maaş için iş değiştirmeyeceklerini vurguluyor. İşini severek yapmanın ve mutlu olmanın da en az maaş kadar değerli olduğunu düşünüyor.
Hibrit çalışma düzenine evet! Z kuşağı, çalışma düzeni olarak hibrit ve esnek çalışmayı tercih ediyor. Tamamen online çalışmaktansa yüz yüze etkileşimleri olan bir ortamı tercih ediyor. Esneklik ve denge, onlar için önemli kriterler arasında yer alıyor.